top of page

Zoek Resultaten

96 resultaten gevonden

Producten (2)

Alles bekijken

Evenementen (4)

Alles bekijken

Blogposts (8)

  • Round Table 'Besturen met Lef'

    Leren en leidinggeven naar een hoger abstractie niveau brengen "Uitdagingen zijn onderdelen van het vak als bestuurder, maar soms lijkt het wel of de wereld in brand staat.' Nederland maakt de balans op. Vanuit diverse gremia worden ervaringen van de afgelopen tijd beschouwd. Met name binnen overheid klinkt een roep naar herbezinning op huidige besturingssystemen en een wens om beter voorbereid te zijn op de toekomst. Uitdagingen zijn onderdeel van het vak, maar soms lijkt het wel of de bestuurlijke wereld in brand staat. De problematiek die we in de wereld ervaren, hebben duidelijke impact op huidige bestuurlijke vraagstukken. Hoe kunnen we weerstand bieden aan de complexiteit van alle dag? Hoe kunnen we pro-actief anticiperen op komende lastige vraagstukken? Omdat in vele sectoren dezelfde dynamieken spelen, is 't interessant om de vraag te verbinden. Het publieke domein met daarin onderwijs, zorg en overheid opereren vaak allen vanuit een risico-vermijdende bedrijfsvoering. "Binnen een risico-vermijdende bedrijfsvoering zijn er altijd wel juridische adviezen te vinden waarom je een beslissing niet moet nemen." Chris Fonteijn in Zorgvisie; Maar willen we ons laten remmen door wat niet kan? Of zoeken we pro-actief naar oplossingen die organisaties verder helpt? Richten we onze veerkracht en vindingrijkheid op wat wel kan en wat gericht is op de onvoorspelbare toekomst? En hoe doen we dat dan? Is het de tijd dat, zoals Fonteijn stelt: “Het lef moeten hebben om meer te experimenteren en zich uit te durven uitspreken? Wat is de toegevoegde waarde van experimenteren, wat is het rendement van het durven uitspreken en wat betekent dit voor bestuurlijk verantwoordelijken maar ook voor kaderstellende en controlerende organen? Hoe zorg je dat je oog en warmte voor mensen hebt, toch je innovatieve toekomstvisie realiseert? Kijkend naar verschillende vormen van lerend leiderschap schetsen Morgan McCall, Robert Eichinger, en Michael Lombardo in hun model het effect van formeel leren, sociaal leren en experimenteel leren. Daarbij geven zij aan dat het rendement van formeel leren (colleges, opleiding) slechts 10% is. Het sociaal leren, (netwerken, coaching en mentoring) blijkt overschat en geeft slechts 20% leereffect. Het experimentele leren, (nieuwe en uitdagende ervaringen), heeft echter 70% rendement, een significant verschil met de overige vormen. "Wat op dag één lef is, kan op dag twee falen zijn. Een bestuurder met lef is niet bang om risico’s te nemen, maar gaat daar wel verantwoordelijk mee om”. Een mooie basis om meer experimenterend te leren, maar het liefst zonder vermijdbare risicio’s. Want volgens Fonteijn “geldt dat wat op dag één lef is, op dag twee falen kan zijn. Een bestuurder met lef is niet bang om risico’s te nemen, maar gaat daar wel verantwoordelijk mee om”. En daar zit ook juist de balans. Kansen benutten, maar afbreukrisico vermijden. Vanuit collegiaal bestuur elkaar stimuleren, versterken en soms afremmen. Bestuurlijk experimenteren binnen een ambidexter context; zowel effectief als innovatief zijn. Continue werken aan huis-op-orde, en tegelijkertijd toekomstgericht ontwikkelen. Hulde aan bestuurders die experimenteel durven leren en daarmee over hun eigen schaduw stappen. Die zich niet beperken tot de regels, maar zich uit durven spreken, kijken naar wat wel kan en verantwoordelijkheid nemen voor hun besluiten. Waarbij steeds vanuit de 'continues improvement', ruimte is voor leren van fouten en tussentijds aanpassen. Durft u ook uit uw comfort zone te stappen en te leren van ervaringen? Schrijft u in voor de Ronde Tafel? Om daarmee uw leren en leidinggeven naar een hoger abstractieniveau te kunnen brengen? We zien u graag! Turning Learning organiseert Ronde Tafel sessies waar bestuurders uit diverse sectoren bijeenkomen. Ons team staat u graag te woord voor advies en informatie via 0031.648.763.338 of mail ons via contact@turninglearning.nl

  • Diep Leren Motivatie

    New Pedagogies for Deep Learning is een uniek ambitieus en innovatief project om echt het verschil te maken! In dit wereldwijde partnerschap bundelen meer dan 1000 scholen hun kennis, kracht en energie om met elkaar de beweging naar Verdiepend Leren te maken. "Diep Leren is "A Way of Life", het is de motivatie om écht het verschil te willen maken." Het NPDL-partnerschap geeft een organisatievorm die het leren van elkaar horizontaal, verticaal, digitaal, regionaal, nationaal en internationaal regisseert! Deelname aan het NPDL-partnerschap biedt een scala aan faciliteiten en mogelijkheden. Scholen kunnen rekenen op toegang tot materialen, bronnen, netwerken, coaching, training & ondersteuning, die helpen bij het ontwikkelen van de organisatie, de leraren en leerlingen. "NPDL geeft concreet invulling aan Verdiepend Leren in de vorm van de zes C’s ." Workshops. Idea Labs en Design Studio's Voor de ontwikkeling van Verdiepend Leren worden Workshops en Idea Labs georganiseerd. Deelnemers doen nieuwe kennis en ideeën op en zijn, ondersteund met onderzoek en feedback systemen, gefocust zijn op continue ontwikkeling. Scholen gaan in hun eigen scholen aan de slag in Design Studio's. Een Design Studio, bestaat uit een Studio leader, een Mesuere Leader, een Deep Learning Leader en Innovation Leader. ​ Deelnemers zullen, gevoed door de de theoretische uitgangspunten van NPDL, verschillende IT-toepassingen, het leerrendement (6C's) en de inbreng en adviezen van leerlingen, Verdiepend Leren verder in Design Studio’s uitwerken. Verdiepende leertaken worden zo ontworpen dat ze de ontwikkeling van de 6 C's uitlokken en stimuleren. Enkele voorbeelden zijn: 2D simulaties, onderzoekend leren, gebruik van Mobile Devices, Serious Gaming, MOOCS etc. NPDL geeft concreet invulling aan Deep Learning in de vorm van de zes ‘C’s: Character, Critical thinking, Communication, Collaboration, Creativity & Citizenship. Voor iedere ’C’ zijn Learning Progressions omschreven, waarin wordt aangegeven hoe leerlingen zich op deze vaardigheden ontwikkelen. Scholen brengen de ontwikkeling van leerlingen op de 6C's via digitale toepassingen in kaart. Deelnemers presenteren aan het eind van elk deelname jaar tijdens een Learning Fair de NPDL-schoolopbrengsten. "Diverse Programma faciliteiten kunnen ingezet worden om het realiseren van NPDL-doelstellingen optimaal te ondersteunen." Programma keuze Afhankelijk van de intensiteit van de programmakeuze hebben scholen toegang tot faciliteiten om het realiseren van NPDL-doelstellingen optimaal te kunnen ondersteunen. Deze faciliteiten kunnen op individueel niveau (online) op schoolniveau (online of op locatie) in bestuursverband (op locatie of in Amsterdam) plaatsvinden. Samen met u maken we een maat-programma wat tegemoet komt aan uw beginsituatie en wensen. Met een (samengestelde) deelname-capaciteit van designteams uit 40 scholen, wordt een driejarig Nederlands Cluster gevormd. Cluster deelnemers kunnen participeren in drie tweedaagse Idea Labs per jaar, welke in Amsterdam of verschillende locaties in Nederland, België, of Europa, georganiseerd zullen worden. Een Idea Lab is een tweedaagse bijeenkomst gestoeld op uitwisseling van kennis, contact en inspiratie. Het Idea Lab is tevens het startpunt voor de ontwerp-cyclus in de Design Studio’s. Naast een lidmaatschap van het mondiale netwerk, behoort ook deelname aan internationale studiereizen tot de mogelijkheden. "Scholen meten waar docenten en leerlingen staan in de ontwikkeling van Deep Learning Skills" Onderzoek Gedurende het partnerschap wordt gemeten waar een school met zijn docenten en leerlingen staat in de ontwikkeling van de Learning Progression van Deep Learning Skills. Ook worden de ontworpen diepe leertaken op deze manier gewaardeerd om een relatie te leggen tussen het werk in de Design Studio’s en de ontwikkeling van de school. De school kan zo bepalen waar zij staat door zich (inter)nationaal te vergelijken met andere scholen binnen het mondiale partnerschap. Binnen de NL scholen wordt op landelijk, bestuurs- en schoolniveau onderzoek uitgevoerd naar de School Condities van Deep Leren (School Conditions Rubric), en de Learning Progressions van leerlingen. Aanvullend kan onderzoek uitgevoerd worden naar talent, kracht en ‘professional capital’ van leraren binnen uw bestuur en (school) organisatie. De Measure Leaders van de NPDL-scholen worden in Support Meetings meegenomen in de wijze waarop zij de ontwikkeling van Learning Progressions binnen de eigen school kunnen onderzoeken, alsmede de onderzoekmatige cultuur kunnen versterken. "Het NPDL partnerschap biedt professionals de kans, een momentum te creëren en nieuwe partners uit alle delen van de wereld te ontmoeten, het wereldwijde partnership te ervaren en mee werken aan een wereldwijde transformatie van educatie. " Global NPDL Partnerschap Scholen die ervoor kiezen om deel te nemen in het Internationale Partnerschap maken deel uit van de Global Learning Hub, waarin netwerken, kennis, ideeën, Good Practice en flow gedeeld worden. Binnen deze Community zijn contacten mogelijk tussen buitenlandse en Nederlandse partners en scholen. In de Global Hub kunnen scholen beschikken over recente internationale materialen, video's, tools, resources, rubrics & trainingsmaterialen voor leraren om waarmee het realiseren van de NPDL-doelstellingen, optimaal te kunnen ondersteunen en begeleiden. ​ Deelnemers aan het Partnership kunnen tevens deelnemen aan het Internationale NPDL Global Learning Institute dat om de twee jaar op een andere plaats in de wereld georganiseerd wordt. In dit Global Learning Institute komen alle NPDL-clusters uit de USA, Canada, Uruguay, Finland, Australië, Nieuw-Zeeland en Nederland bijeen om gezamenlijk binnen de NPDL Learning Community kennis te delen. Heeft u belangstelling? Het GLOBAL Learning Institute is een unieke kans voor innovatieve Nederlandse partners, bestuurders en Design Studio Leaders om een momentum te creëren en nieuwe partners uit alle delen van de wereld te ontmoeten, het wereldwijde partnership te ervaren en mee werken aan een wereldwijde transformatie van educatie.

  • Diep Leren Opbrengsten

    Het mondiale partnerschap richt zich op het wereldwijd ontwikkelen van nieuwe duurzame oplossingen die inhoud geven aan Diep Leren, voor zowel leerlingen als leraren. Oplossingen waar het lesgeven niet centraal staat maar het leren. Waar leerlingen ruimte én verantwoordelijkheid krijgen ten aanzien van de organisatie, de planning en resultaten van het eigen leerproces. "Diep Leren creëert binnen organisaties een cultuur waar oplossingen en leren centraal staan" Waar met behulp van ICT de ontwikkeling van kinderen en hun leren automatisch voor leerlingen én docenten in kaart gebracht wordt en het leren van leerlingen en leraren door middel van ICT zinvoller, betekenisvoller, aantrekkelijker en daarmee effectiever wordt. Scholen waar leerlingen en leraren vanuit een intrinsieke flow gemotiveerd zijn om steeds meer vanuit samenwerking en creatie complexe vraagstukken te exploreren en samen op te lossen! "Turning Learning is voorstander van Do Your Own Reseach (DYOR) en Design Your Own Practice (DYOP)." Turning Learning heeft met veertig scholen van het eerste uur duurzame leerervaring opgedaan. Vanuit een mondiale visie op Diep Leren is een Nederlandse ambitie bepaald en zijn nuances aangebracht vanuit de Nederlandse context. De vele onderzoeksresultaten en ervaringen van "Wat werkt en niet werkt in Nederland', zijn door Turning Learning vertaald in handzame instrumentaria en opbrengsten. Turning Learning is voorstander van Do Your Own Reseach (DYOR) en Design Your Own Practice (MYOP). Dat is waar we voor staan ook onze werkwijze. Het werkt niet om concepten zomaar te kopiëren uit het buitenland, je kan deze wel gebruiken als inspiratiebron. En daarmee aan de hand van onderzoek en inspiratie als professional en organisatie je eigen route bepalen. Vanuit je eigen onderzoek, je eigen praktijk-theorie ontwerpen. Dat maakt het ook uitdagend en leuk om te doen! "Duurzame verandering alleen plaats vindt als deze op vele lagen door de organisatie tegelijkertijd plaats vindt." Onze ervaring leert dat duurzame verandering alleen plaats vindt als deze op vele lagen door de organisatie tegelijkertijd plaats vindt. En alle radertjes tegelijkertijd in beweging gebracht worden. In uitvoering zijn we tevreden als we zien dat Leiders hun vak uitvoeren als Leaders of Deep Change. Als we docenten en leerkrachten zien als Teachers as Designers, Leerlingen en Studenten Leading Learners zijn en scholen en organisaties de cultuur hebben van een Learning Studio. "Leaders od Deep Change beheersen de skills waarin het leiden van verandering en innovatie een onderdeel van hun vakmanschap geworden is." Leaders of Deep Change Leidinggevenden ontwikkelen zichzelf als ‘Leaders of Deep Change’, ze beheersen de skills waarin het leiden van verandering en innovatie een onderdeel van hun vakmanschap geworden is. Ze weten bij hun team vertrouwen in hun eigen ontwikkeling te versterken en moedigen docenten aan in een open verandercultuur nieuwe werkwijzen te exploreren, het eigen systeem en hun eigen handelen ter discussie te stellen en te leren van fouten, om hiermee nieuwe ‘experience based’ praktijkervaring op te bouwen. Het vraagt om krachtig en breed gedragen leiderschap. Vanuit de theorie van ‘distributive leadership’ neemt collectieve capaciteit de plaats in ten opzichte van individuele en solitaire sturingskracht. Leiderschap wordt niet gezien als persoonlijke status, maar als een gezamenlijke verantwoordelijkheid en een gezamenlijke collectieve kracht, waarbij leiderschap in de klas evenzeer een (rol) model is voor leiderschap in de school en visa versa. De nadruk ligt op onderwijskundig leiderschap; modelleren, monitoren en garanderen van effectief onderwijs en optimaal leerrendement. Niet de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers is het startpunt, maar de ontwikkeling van de gehele schoolorganisatie. Daar ligt tegelijkertijd ook de grootste uitdaging. Het impliceert de inzet van energie en middelen ter verbetering van onderwijs en leren, alsmede de nadruk op prestaties; steeds gericht op het realiseren van het geschetste toekomstperspectief. Een expeditie met onzekerheden, twijfel, angst voor het onbekende, en ‘uitproberen wat werkt’. Maar zeker ook met moed, daadkracht, reflectie en indrukwekkende stappen vooruit! "Teachers as Designers durven nieuwe onderwijs concepten te verkennen en deze uit te proberen in hun eigen praktijk." Teachers as Designers Teachers as Designers beheersen de basisvaardigheid die van een goede docent verwacht wordt. Zij koppelen theoretische wetenschappelijk bewezen werkwijzen aan hun eigen praktijk en durven nieuwe onderwijsconcepten te verkennen en exploreren op microniveau. Zij onderzoeken en analyseren het effect alvorens deze op meso- en macroniveau in te zetten. De scholen hebben een relevant meet- en evaluatiesysteem dat gericht is op het in kaart brengen van het leren van leerlingen en leraren, de condities van leeromgevingen en het effect van de leerontwikkeling van leerlingen en teams. Teachers as Designers realiseren voor alle leerlingen ‘Verdiepend Leren’ door de transitie te maken van ‘lesgeven’ naar ‘het activeren van het leren' van individuele leerlingen’. Zij creëren een balans tussen cognitie en emotie; weten een weg te vinden tussen het ‘moeten’ en met plezier ‘effectief inzetten van tijd voor leren’. Teachers as Designers weten dat ‘als zij echt willen dat hun leerlingen leren; zij ook bereid moeten zijn om te luisteren naar ‘Students Voices’ en daarvan te leren. Daarbij willen we naar 'gepassionaliseerd leren'; leerlingen die vanuit intrinsieke flow en motivatie steeds mee willen leren en een bijdrage willen leveren aan de directe en indirecte wereld om hun heen. “Leading Learners weten wat hun inspireert, motiveert en toekomstdromen zijn en nemen hier zelf de leiding in." Students as Leading Learners Leading Learners krijgen ruimte, verantwoordelijkheid en eigenaarschap m.b.t. het organiseren & het plannen van de resultaten van het eigen leerproces. Leading Learners weten wat hun inspireert, motiveert en wat hun toekomstdromen zijn en nemen -gesteund vanuit partnership met leraren- zelf de leiding hierin. Leading Learners hebben aandacht voor het ontwikkelen van metacognitie. Zij zijn zich bewust hoe je als persoon het beste leert en kunnen binnen een open leercultuur zelfvertrouwen ontwikkelen waarin hun talent en kracht het uitgangspunt is. Zij zijn vanuit een intrinsieke flow en als Triple Loop Learners gemotiveerd om steeds vanuit samenwerking en creatie met leerlingen, leraren en andere leerpartners complexe vraagstukken te exploreren en samen op te lossen. Students as Leading Learners zijn positief en flexibel, hebben doorzettingsvermogen, kunnen kennis toepassen, abstract denken en complexe vraagstukken oplossen. Ze zetten ICT effectief in, hebben een Global Growth Mindset, kunnen samenwerken & effectief communiceren: kortom, ze beheersen de Deep Learning Skills! “Schoolteams realiseren succesvolle transities door bewust de kennis van veranderkunde en de kracht van een versterkt innovatief vermogen in te zetten!" School as a Learning Studio Schools as Learning Studio’s gaan als basisattitude uit van ‘Distributive Leadership. Zij zijn er van overtuigd dat, juist in organisaties gericht op het leren van kinderen, het essentieel is leiderschap te modeleren dat ‘uitgaat van verantwoordelijkheid voor het rendement door iedereen’. Schoolteams realiseren succesvolle transities door bewust de kennis van veranderkunde en de kracht van ‘Capacity Building’ als hefbomen in te zetten. Learning Studio’s zijn scholen die pedagogisch partnership tussen leraren, tussen leerlingen, en tussen leraren én leerlingen, bewust hebben vormgeven om het leerrendement gezamenlijk te verbeteren. School as Learning Studio’s maken het leren van leerlingen en hun eigen werkinhoud aantrekkelijker en effectiever met een flink impuls door het inzetten van ‘Digital Tools & Resources’. Teams zoeken naar partners buiten de school die het halen van doelstellingen ondersteunen en met inzet van ICT wordt de voortgang van het leren van leerlingen automatisch op maat begeleid, geregistreerd en 24-7 beschikbaar gemaakt! Heeft u interesse of wilt u meer informatie? We vertellen u graag meer! U kunt ons bereiken via: 0031(0)648.763.338 of contact@turninglearning.nl We kijken er naar uit u te ontmoeten!

Alles bekijken

Andere pagina's (51)

  • Portfolio | Turning Learning

    Mijn portfolio Welkom bij mijn portfolio. Je kunt hier een selectie vinden van mijn werk en de projecten die ik heb gedaan.

  • Aanbod | Turning Learning

    Turning Learning Community Hoe het werkt Turning Learning Community helpt professionals en organisaties door haar programma's, activiteiten en opleidingen, het beste uit zichzelf te halen. Uw persoonlijke en professionele leven kenmerkt zich door flexibiliteit, creativiteit, doorzettingsvermogen en het verlangen om het steeds beter te willen doen. U bent een pro, niet bang om fouten te maken en probeert nieuwe manieren te vinden om de wereld een stukje beter te maken. Turning Learning heeft de doelstelling om leren en leidinggeven naar een hoger abstractieniveau te brengen en zet zich met verve in voor excellentie, innovatie en inspiratie! Samen met u stropen we onze mouwen op, om echt verschil te maken voor een ieder die aan ons is toevertrouwd. Hebben we een klik? We kijker er naar uit u te kunnen verwelkomen op onze events of opleidingen! Wat we doen De Turning Learning Community heeft in de loop van de jaren een representatief programma-portfolio opgebouwd. Onze programma's zijn onderverdeeld in opleidingen, online cursussen, events, inspiratie- sessies en op-maat-begeleiding. Alles is inspirerend en stimulerend van aard en geeft u een ontwikkel perspectief aan, zodat u ook écht wat aan de programma's heeft. Of het nu gaat over grote strategische vraagstukken, ontwikkelen van leiderschapscompetenties, professionele docenten vaardigheden, of versterken van het collectieve en innovatieve vermogen, onze programma's helpen u verder! Ons aanbod wordt dagelijks geoptimaliseerd, en is gestoeld op data uit uw eigen organisatie. Kijk snel naar de thema's en het voor u, bijbehorende aanbod! Voor wie

  • This is a Title 03 | Turning Learning

    < Back This is a Title 03 This is placeholder text. To change this content, double-click on the element and click Change Content. This is placeholder text. To change this content, double-click on the element and click Change Content. Want to view and manage all your collections? Click on the Content Manager button in the Add panel on the left. Here, you can make changes to your content, add new fields, create dynamic pages and more. You can create as many collections as you need. Your collection is already set up for you with fields and content. Add your own, or import content from a CSV file. Add fields for any type of content you want to display, such as rich text, images, videos and more. You can also collect and store information from your site visitors using input elements like custom forms and fields. Be sure to click Sync after making changes in a collection, so visitors can see your newest content on your live site. Preview your site to check that all your elements are displaying content from the right collection fields. Previous Next

Alles bekijken

Programma's (31)

  • Basiscursus 'Verdiepend Leren' (Online)

    Met deze online basis training maak je een vliegende start met Verdiepend Leren! De vier online modules nemen je mee in: a. De context van een veranderende wereld b. De mondiale theorie van Diep Leren c. Nederlandse inspirerende voorbeelden d. Toepassingsmogelijkheden in de eigen praktijk.

  • Derde Online Sessie Verdiepend Leren

    Beste Deelnemer, Met deze online basis training maak je een vliegende start met Verdiepend Leren! In deze derde sessie nemen we je mee in 'Nederlandse inspirerende voorbeelden'. Alle vier online modules zijn als volgt opgebouwd: 11 januari 2022 De context van een veranderende wereld 18 januari 2022 De mondiale theorie van Diep Leren 25 januari 2022 Nederlandse inspirerende voorbeelden 1 februari 2022 Toepassingsmogelijkheden in de eigen praktijk. Elke module duurt anderhalf uur en start om 13.30 uur WE kijken er naar uit je te ontmoeten en zien je graag op 11 januari! Met vriendelijke groet, Turning Learning team

Alles bekijken
bottom of page